Definitii Internet = Retea globala ce pune in comun calculatoare din lumea intreaga si permite schimbul de informatii intre diversi utilizatori, sub diferite forme (posta electronica, chat, transfer de fisiere etc.)
Cenzura = Modificarea, stergerea sau prevenirea aparitiei unor informatii de catre stat, informatii considerate a fi periculoase pentru binele general al societatii[2].
Argumente pro Argumentul 1: Protejarea copiilor.
Un numar important de pagini web au continut explicit pornografic sau violent iar numarul de utilizatori creste anual.Ultimele studii arata ca aproape 9 din 10 adolescenţi americani folosesc Internetul, comparativ cu 7 adulţi din 10. (Adică în prezent există 21 de milioane de utilizatori americani cu vîrste între 12 şi 17 ani. În 2000, existau doar 17 milioane de utilizatori.)Avand in vedere ca accesul la astfel de informatii este foarte usor si raspandit,infletuntarea comportamentului minorilor este cu atat mai puternica.Printre efectele expunerii la materiale cu tenta pornografica sau violenta se numara deteriorarea abilitatilor sociale,izolarea si predispunerea la agresivitate.
Argumentul 2: Orice drept presupune o serie de responsabilitati.
Exercitarea dreptului la libera exprimare comporta indatoriri si responsabilitati-cel care publica este responsabil de impactul pe care l-ar putea avea asupra categoriilor sociale usor influentabile.Cum navigarea pe internet se producein majoritatea cazurilor sub anonimitate,pedepsirea responsabililor este mai dificila.Informatiile daunatoare por fi supuse insa unor restrangeri sau conditii prevazute de lege ,care incalca deloc principiile intrucat apara securitatea nationala, publica, ordinea ,morala.De asemenea multe dateafisate pe Internet incalca protectia reputatiei sau a drepturilor altora, facand necesara impiedicarea divulgarii de informatii confidentiale .
Argumente contra Argumentul 1: Cenzura este o incalcare a drepturilor la libera exprimare si informare.
Atribute fundamentale ale democratiei, (1) libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile(Constitutia Romaniei).Un alt principiu de baza al unei democratii este dreptul la libera informatie,vadit incalcat prin cenzurarea internetului.
Argumentul 2: Cenzura duce la abuzuri.
In prezent exista aproximativ 24 de tari in care cenzura internetului se practica. Exemple elocvente ale folosirii abuzive sunt China,Iran si Coreea de Sud ,tari in care sunt controlate siteurile ce au continut politic sau social.Dezacordul fata de regim si orice tentativa a populatiei de a se informa de anumite concepte precum „libertate”,”democratie” sau nume de membrii ai Opozitiei sunt imposibile,siteurile de acest gen fiind blocate.Un studiu recent realizat de universitatile Toronto, Cambridge, Oxford si Harvard demonstreaza modul in care functioneaza cenzura . Studiul arata ca majoritatea tarilor evaluate, odata ce isi dau seama de potentialul imens al programelor de cenzura, incep sa faca abuzuri, extinzandu-le la o categorie mult mai mare de subiecte sensibile. Acestea au ajuns sa variaze de la pornografie si jocuri de noroc la site-urile unor organizatii politice, religioase sau pentru protectia drepturilor omului(Herald Tribune).
Rasfoiam deunazi un caiet de aritmetica, gasit in podul casei bunicilor mei (cred ca apartinuse mamei mele....), si nu incetam sa ma minunez de calculele "too easy" pe care le faceau elevii generatiei '60. Comparatia cu zilele noastre este induioasatoare, pentru ca acum functionam in baza legii numerelor mari, aritmetica noastra a devenit statistica, si, daca e sa vorbim despre e-volutie, atunci probabil ca numai o DE-NOMINARE ne-ar putea salva...
Ieri, 24 martie 2008, Colegiul Economic a gazduit un eveniment relevant pentru implicarea tinerilor in problemele globale, o dezbatere initiata de The People Speak si United Nations Foundations, tema dezbaterii fiind: Apa ar trebui sa fie considerata proprietate nationala.
Evenimentul se inscrie in seria de dezbateri organizate sub auspiciile Organizatiei Natiunilor Unite, si s-a desfasurat pe parcursul lunii martie in cca 600 de licee, pe intreg pamantul.
Cele doua echipe care s-au infruntat pe aceasta tema:
Ioana Miroiu / Bianca Dumitru - afirmatori Diana Bonto / George Matu - negatori au avut o sarcina dificila, fapt relevat si de rezultatul votului final, care nu a dat castig de cauza nici unei echipe. Dincolo de rezultatul votului insa, trebuie apreciat interesul acestor tineri pentru problemele globale, pentru lumea in care traim.
Multumim, de asemenea, profesorilor prezenti la eveniment si reprezentantului primariei.
Votul este esenţial pentru participarea civică într-o societate democratică. Alegerile sunt un mod vital prin care oamenii îşi exprimă opiniile şi determină schimbarea. Ele sunt văzute, de asemenea, ca ilustrînd ataşamentul unei ţări faţă de democraţie. Pentru ca o societate să fie democratică, fiecare cetăţean adult trebuie să aibă dreptul să voteze. Guvernele care nu oferă cetăţenilor lor posibilitatea de a alege dintre mai mulţi candidaţi, nu sunt văzute, în general, drept democraţii reale. Există dovezi că oamenii de pretutindeni acordă o mare importanţă dreptului lor de a vota.
În democraţiile în care alegerile libere sunt relativ noi, participarea la vot este foarte mare, de obicei. În alte democraţii, însă, mulţi adulţi aleg să nu voteze. De exemplu, la alegerile generale din SUA, din 2004 au votat mai puţin de 60% din populaţia cu drept de vot. Lucrurile nu stau mult mai bine în alte democraţii. La primele alegeri libere din Lituania, în 1993, au participat peste 78% dintrei alegătorii din listele electorale. La alegerile din 2004 au participat aproximativ 50%. În 2006, în Republica Cehă, au votat aproximativ 65% dintre alegători, ceea ce a însemnat o scădere drastică faţă de anul 1992, cînd au votat 85%. În Estonia, participarea a scăzut de la 78% în 1990 la 58% în 2003.
Mulţi experţi şi oameni obişnuiţi care trăiesc în societăţile democratice sunt îngrijoraţi în legătură cu participarea scăzută la alegeri, fapt care pune in discutie, din ce in ce mai mult, problema introducerii obligativitatii votului. Voi ce parere aveti?
O noua provocare va este adresata de site-ul listat mai sus (si mai jos: Truetube Redau din descrierea lor: "to encourage young people to think, discuss and engage with moral and ethical issues that matter for this generation, inspiring them to become involved in changing the world that we all inhabit for the better. " The site is organised into “Debates” which fall under the following “Issues”: - music - peace - poverty - race & culture - body & image - community - love & sex - environment -crime & punishment
Suna interesant, nu credeti?! Astept propunerile voastre relativ la aceasta noua oportunitate.
A drama based on the true story of Melvin B. Tolson, a professor at Wiley College Texas. In 1935, he inspired students to form the school's first debate team, which went on to challenge Harvard in the national championship.
The Great Debaters is inspired by a true story and underscores the extraordinary power of debate. As ideas traverse our world more rapidly than ever, the need for debate has grown in our lives. To celebrate the purpose and potential of debate, The Princeton Review, for the first time ever, is hosting an online debate contest for anyone who has a voice and wants to be heard. The deadline for entry has passed, but you can still see the video.
Inspirat dintr-o poveste adevarata, The Great Debaters, redescopera extraordinara putere pe care o are dezbaterea, mai ales in contextul lumii de azi, cand ideile se transmit cu o viteza uimitoare. Nevoia de dezbatere a crescut in vietile noastre. Pentru a sarbatori scopul si potentialul de dezvoltare ce il are Debate-ul, Princeton a organizat pentru prima data o dezbatere online, concurs la care a putut participa oricine are o voce si se vrea auzit. Deadline-ul a trecut dar puteti inca sa vzionati fisierele video....
a fi educat acasă = a învăţa cu profesori particulari la domiciliu
a fi educat la şcoală = a frecventa cursurile unei instituţii de învăţământ, publică sau particulară, cu profesori platiţi de stat care predau unor colective de elevi
Premiul special pentru filmul ADAM - O INVITATIE eterna la cautare si intelegere.
Who am I? where am I going trough? Questions that could receive an answer by...our hands. we could make a destiny, hard working for this;
Even so, the question still remains...